woensdag 27 februari 2013

Ik heb duidelijk nog niet de hele Twitter begrepen...

Van enkele uren geleden maak ik de volgende screenshot van "Taking Hayek Seriously":



Nu bestaat er ook volgende tweet van mijzelf, ook van enkele uren geleden:



Het opmerkelijke is dat ik heb geantwoord op een eerdere post van "Taking Hayek Seriously". Ongeveer een uur eerder, namelijk, hadden ze precies dezelfde tweet geproduceerd, maar dan over de hoofdstukken 9 & 10 van The Road to Serfdom. En ikzelf, die de hoofdstukken 9 en 10 van The Road to Serfdom nogal goed ken, dacht meteen dat ze wel geïnteresseerd gingen zijn in mijn citaatje daaruit, in mijn tweet hierboven. Tot het punt dat ik de typefout ("vert" ipv "very") behoorlijk jammer vind.

Hoe dan ook, wat er toen gebeurde is dat er een uurtje later een nieuwe tweet verscheen, de tweet die ik nu net heb gecopiëerd hierboven; klinkt een beetje als "oeps, foutje, het moest zijn, de hoofdstukken 10 en 11", eigenlijk. En wat er nog wat later gebeurde is dat de originele post ineens verdwenen was, zodat je in mijn tweet wel kan klikken op "view conversation", maar dat de tweet waarop ik reageerde - verdwenen was!

Dus het is duidelijk dat er nog heel veel is dat ik over Twitter moet leren. Bijvoorbeeld wist ik niet dat, wanneer iemand merkt dat hij iets heeft gepost dat hem behoorlijk tegen zijn kar rijdt, hij die tweet weer kan verwijderen.

Maar merk je met mij op dat het allemaal nogal aan "selectief citeren" doet denken? Ja, het staat heel geleerd erg veel met Hayek te zwaaien. Had ik al gezegd dat het me al eerder is opgevallen dat sommigen die veel  met Hayek zwaaien niet altijd met alles wat Hayek zegt opgezet zijn?

Geen opmerkingen: